Pokaz slajdów

Domki w Brennej latem

Domki w Brennej latem

Wnętrze domku w Brennej

Wnętrze domku w Brennej

Domki w Brennej zimą

Domki w Brennej zimą

W związku wejściem w życie z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych powszechnie określane jako RODO), w wykonaniu obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 RODO zamieszczamy na stronie szkoły następujące informacje.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: .... z siedzibą w Wodzisławiu Śląskim, ul. Szkolna 1, kod pocztowy: 44-300, adres e-mail: ...., tel. .....

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać zgodnie z art. 6 ust.1 c RODO na podstawie wymogów określonych w przepisach oświatowych w celu wykonania zadań związanych z przyjmowaniem uczniów (wychowanków) oraz realizacją procesu edukacyjnego.

Inspektorem ochrony danych w tutejszej jednostce jest ...., adres e-mail: ...., tel. .....

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa oraz ustalony w jednolitym rzeczowym wykazie akt.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych zgodnie z art. 15 RODO, prawo do ich sprostowania jeśli są nieprawidłowe, usunięcia zgodnie z art. 17 RODO z zastrzeżeniem ust. 3, jak również prawo do ograniczenia ich przetwarzania zgodnie z art. 18 RODO, prawo do cofnięcia zgody. Posiada Pani/Pan również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana - narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i warunkuje realizację zadań dydaktyczno–wychowawczych.

Informujemy ponadto, że Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

Od 22 marca 2013 roku obowiązują przepisy art. 173 ustawy „Prawo telekomunikacyjne", które zobowiązują do poinformowania o możliwości rezygnacji z zapisywania danych w plikach przeglądarki.
Strony Fundacji Szkolnej Ekonomik wykorzystują ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu.
Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają:
* dostosowanie stron do potrzeb użytkowników,
* tworzenie statystyk oglądalności,
* utrzymanie sesji użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi przy przejściu na kolejną stronę ponownie wpisywać loginu i hasła.
Ten mechanizm można wyłączyć w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Jeśli użytkownik nie zgadza się na zapisywanie tych danych to prosimy o zmianę ustawień przeglądarki bądź opuszczenie serwisów.
W celu usprawnienia działania serwisów, na dysku twardym komputera użytkownika mogą być zapisywane pliki tekstowe, tzw. ciasteczka (cookies). Przykładowe ciasteczka i ich wykorzystanie w portalu:
* ciasteczka służące do określenia statystyk popularności stron, ilości odwiedzin i rozkładu odwiedzin w czasie,
* ciasteczka ustawiane przez serwer aplikacyjny przyznawane przy pierwszej wizycie na stronie a usuwane bądź po pewnym czasie braku aktywności bądź w wyniku zakończenia ustalonej czynności na stronie np. opuszczenie strony, zamknięcie przeglądarki, wylogowanie (SESSIONID),
* ciasteczka używane do zapamiętania ustawień lub używane w systemach głosowania.
Dane gromadzone w ciasteczkach są wykorzystywane do celów administrowania i monitoringu.
Jak zablokować ciasteczka?
Użytkownik może zdecydować o zapisywaniu bądź nie ciasteczek w ustawieniach przeglądarki:
* w przeglądarce Firefox: Opcje / Prywatność
* w przeglądarce Chrome: Ustawienia / Ustawienia zaawansowane / Prywatność / Ustawienia treści
* w przeglądarce Internet Explorer: Narzędzia / Opcje internetowe / Prywatność (pozwala wybrać różne poziomy ochrony) / Zaawansowane
* w przeglądarce Opera: Preferencje / Zaawansowane / Ciasteczka
W każdej przeglądarce ustawienia ciasteczek ustawia się osobno.
 

Deklaracja dostępności

 

Dostępność cyfrowa

Fundacja Szkolna Ekonomik w Wodzisławiu Śląskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej szkoły.

Publikacji strony internetowej: 2022
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

    • większość podstron serwisu spełnia wymagania WCAG
    • niektóre treści mają niewłaściwy kontrast
    • niektóre obrazki nie mają tekstu alternatywnego
    • niektóre zamieszczone informacje w formie załączników są w postaci skanów, co wynika z charakteru informacji, jaki jest niezbędny do ich opublikowania
    • filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
    • zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych ze względu na to, że na stronie jest zamieszczana bardzo duża liczba zdjęć
    • odnośniki w części otwierają się w nowych oknach
    • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia 2022-01-10

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Wyłączenia:

  • mapy;
  • multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.;
  • treści, które nie zostały przez szkołę lub na jej rzecz wytworzone albo przez nią nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której szkoła nie jest uprawniona;
  • treści prezentowane w intranecie lub ekstranecie, opublikowanych przed dniem 23 września 2019 r. i niepoddawanych od tego czasu przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo zmianie sposobu publikowania informacji;
  • treści prezentujące dzieła sztuki i zabytki, materiały archiwalne, muzealia lub materiały biblioteczne, których nie można przedstawić w sposób dostępny cyfrowo, gdyż utworzenie dostępnej cyfrowo prezentacji: wiązałoby się z utratą autentyczności powielanego elementu lub nie jest możliwe z przyczyn technicznych, lub wiązałoby się z poniesieniem nadmiernych kosztów;
  • treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji;

są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. 

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Dokładamy wszelkich starań, aby w maksymalnym stopniu zapewnić dostępność naszej strony. W tym celu podejmujemy działania na rzecz usuwania poszczególnych niezgodności lub ograniczeń. Jeżeli w trakcie korzystania z serwisu znajdziecie Państwo niezgodności lub ograniczenia w dostępności strony będziemy wdzięczni za każdą informację zwrotną. Postaramy się w jak najkrótszym możliwym terminie niezgodność lub ograniczenie usunąć.

 

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzi jedno wejście ogólnodostępne od strony dziedzińca (brak ułatwień dla osób niepełnosprawnych). Drzwi wyposażone są w samozamykacz.

W budynku brak toalety dostosowanej do osób z niepełnosprawnością ruchową.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnej.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

 

Monitoring wizyjny 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:

Administratorem systemu monitoringu oraz administratorem danych osobowych pozyskanych w systemie monitoringu jest Fundacja Szkolna Ekonomik z siedzibą w Wodzisławiu Śląskim ul. Szkolna 1.

Przetwarzanie zarejestrowanych danych osobowych odbywa się zgodnie z przepisami RODO oraz art. 108a ustawy Prawo oświatowe w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i pracowników oraz ochrony mienia placówki na terenie monitorowanym.

Monitoring wizyjny obejmuje teren zewnętrzny i wewnętrzny Fundacji .

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: ...

Dane osobowe uzyskane w ramach monitoringu wizyjnego będą przechowywane do czasu ich nadpisania.

Osoba zarejestrowana przez monitoring wizyjny ma prawo dostępu do swoich danych osobowych zgodnie z art. 15 RODO.

Osobie zarejestrowanej przez system monitoringu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli jej zdaniem, przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.

Informacje i kontakt z administratorem danych tel. ....